Gezonde keuzes voor morgen.

Moore Belgium groeide de voorbije jaren uit tot de grootste onafhankelijke accounting & consulting dienstverlener in België. Onder impuls van ceo Peter Verschelden en met de participatie van Waterland steeg de omzet naar 173 miljoen in 2023. Samen met de omzet steeg ook het aantal medewerkers naar meer dan 1.500 in 42 lokale kantoren verspreid over het land, waardoor ze steeds dicht bij onze klanten kunnen opereren om voor hen een echte compagnon de route te zijn.

Met die groei werd het meer dan ooit belangrijk om zowel bestaande als nieuwe en toekomstige medewerkers, maar ook nieuwe partners én klanten het verhaal van Moore te vertellen. En vooral: hen ook mee te nemen in de “Noble Purpose” van de organisatie. Samen met het team van Moore zetten we met Wombat een traject op om partners en medewerkers te laten nadenken over "wat ons en onze medewerkers drijft, over waarom we als individuen en als organisatie de dingen doen die we doen, los van de concrete inhoud van accountancy, audit of andere dienstverlening".

Het resultaat werd een helder verhaal in drie dimensies, opgebouwd rond de lijn "gezonde keuze voor morgen".

"Moore Belgium stimuleert en inspireert immers - als een ware companion – haar medewerkers, klanten, bedrijven, organisaties en gemeenschappen waarin ze leven en werken, om gezonde keuzes te maken voor vandaag, morgen én overmorgen. Zo dragen ons advies, onze knowhow en onze ondersteuning bij tot een evenwichtige, bloeiende en gezonde maatschappij met economisch, financieel en menselijk gezonde organisaties met fysiek en mentaal gezonde medewerkers. Dat is waar we elke dag aan werken."

Je ontdekt er meer over op 
https://www.moore.be/nl/onze-noble-purpose”.

En hoe verschillend alle onderdelen van Moore soms lijken zowel voor medewerkers als klanten, de “blauwe” draad is dat alle business units bijdragen tot gezondere bedrijven op korte én lange termijn, en zo ook tot een gezond economisch weefsel. Geef toe: een motiverende “purpose” waar je graag als medewerker je steentje toe bijdraagt.

Om dat verhaal in de onderneming nog verder laten te leven, zochten we naar een vorm om die strategie tot leven te brengen. 

Het werd “De kunst van het kiezen” een handig klein boekje, spitsvondig en meeslepend geschreven door Piet Wulleman en Koen Van Deun, leuk vormgegeven door Lotte Neyrinck. Een handig medium dus, dat nu aan medewerkers, klanten en partners meegeven wordt, als onboarding of eerste kennismaking. "Over waar Moore vandaan komt, waar ze naartoe willen en waarom we allen wat vaker naar een blauwe vinvis moeten luisteren." (Je kan er even inkijken, via de video hiernaast.) 

Een project en resultaat waar we stiekem heel erg trots op zijn. En dankbaar voor het vertrouwen en de fijne samenwerking met het team bij Moore.