Wat we doen

Wat we doen

“Het loopt niet”. Dat is het basisgevoel bij onze knagend ontevredenen. Er is iets wat hun organisatie niet doet draaien zoals ze potentieel zou kunnen. Het gaat meestal om problemen die al langer aanslepen, maar die men om verschillende redenen nog niet serieus heeft aangepakt.

Omdat het problemen zijn die je alleen maar kan oplossen als je bereid bent om heel veel in vraag te stellen en daar deinst men soms voor terug. Of omdat men wel wil, maar niet ziet hoe eraan te beginnen. Of omdat men nog nooit de perso(o)n(en) is tegengekomen waarmee men er echt kan over praten.

Wat er ook van zij, er komt een moment dat een knagend probleem niet meer kan genegeerd worden. Dat het acuut wordt. Omdat het de energie uit de organisatie weghaalt...

De kunst bestaat er voor Wombat in om net daarvoor binnen te komen: als het al begint te smeulen (en het probleembesef groot is, en er dus momentum ontstaat om het aan te pakken) maar het nog nét niet brandt. Zodat we de energie terug kunnen aanwakkeren...
 

We bieden antwoorden op een aantal heel concrete vragen en uitdagingen waar mensen in organisaties tegen aan lopen. 

  • We hebben ze in onderstaande video samengevat...
  • ... en met concrete vragen en antwoordlinks onder de video beantwoord.
Richtingen

Wombat helpt om de tegenstellingen te overstijgen door te focussen op het samen ontwikkelen van een groot verhaal waarachter iedereen zich kan scharen. Omdat we fundamenteel geloven dat het beter is naar de toekomst te kijken dan naar het heden, laat staan het verleden.

Hoe kunnen we je helpen?

Team alignment & leiderschap
Reorganisatie & Organisatie design

Wombat helpt door de verschillende standpunten enerzijds aan bod te laten komen in een sfeer van écht objectief luisteren en kordate eerlijkheid, en anderzijds door die standpunten te overstijgen door het samen ontwikkelen van een groot verhaal. Want we geloven dat de som van àlle stakeholders vele malen groter is dan het geheel.

Hoe kunnen we je helpen?

Team alignment & leiderschap
Brand positioning & merkstrategie

Wombat helpt bij het ontwikkelen van een groot verhaal dat zowel herkenbaar is (en daardoor draagvlak creëert) als toch ook verrassend (en daardoor enthousiasme creëert). Omdat we geloven dat mensen zich graag achter een project zetten. 

Hoe kunnen we je helpen?

Employee engagement & cultuur

Wombat gaat op zoek naar uw historische reden van bestaan, en gaat, samen met u, na hoe we die ook vandaag nog kunnen her-actualiseren en opfrissen, klaar voor extern én intern gebruik. Want we geloven fundamenteel dat de structuren en de context van een bedrijf wel kunnen veranderen, maar zijn “ziel” niet. En dat precies daarin de échte waarde van een organisatie ligt.

Hoe kunnen we je helpen?

Reorganisatie & Organisatie design
Brand positioning & merkstrategie
Een betere klanten-ervaring realiseren

Wombat helpt, dankzij zijn analytische buitenstaandersblik maar ook zijn vriendelijke, maar kordate eerlijkheid, om een heldere aantrekkelijke en onderscheidende propositie te definiëren, en het aanbod daarin te structureren. 

Bovendien vertalen we die ook in een motiverend manifest, een onderscheidende corporate lijn, en desgevallend in een briefing voor externe partners zoals PR-bureaus, reclamebureaus, grafische ontwikkelaars, etc.

Hoe kunnen we je helpen?

Brand positioning & merkstrategie
Een betere klanten-ervaring realiseren

Wil u eens over het muurtje kijken en ontdekken hoe concullega’s uit andere sectoren omgaan met de uitdagingen die u ook kent? Wombat helpt door mensen bij elkaar te brengen met gelijkaardige vragen en relevante verhalen, maar ook door daar meteen een gezamenlijk project aan te koppelen. 

Want we geloven in dialoog, maar we geloven nog méér in actie: samen dingen doen, samen projecten opzetten waar alle deelnemers beter van worden is zoveel effectiever – en meer fun – dan een zoveelste praatbarak.

Hoe kunnen we je helpen?

Team alignment & leiderschap
Brand positioning & merkstrategie

Wombat gelooft niet in dikke powerpoints en slimme strategieën die in het werkveld niet uitvoerbaar zijn. We kunnen helpen door uw strategie niet enkel te vertalen in werkbare plannen, maar ook door een draagvlak te creëren binnen de organisatie, en vooral door de organisatie mee te helpen vertekenen en herstructureren. Onze jarenlange ervaring in veranderingsmanagement bij grote en kleine bedrijven is daarbij een richtsnoer.

Hoe kunnen we je helpen?

Reorganisatie & Organisatie design
Employee Engagement & Cultuur
Team alignment & leiderschap

Wombat kan helpen, precies omdat we nooit een nieuwe propositie, visie of strategie bedenken voor een organisatie, zonder eerst met veel respect en liefde naar het verleden te kijken om daar waardevolle elementen uit te distilleren. 

Met andere woorden: we respecteren elke generatie die aan tafel zit, en maken daardoor nieuwe openingen mogelijk.

Hoe kunnen we je helpen?

Team alignment & leiderschap
Brand positioning & merkstrategie

Hoe kan je het klantgericht denken duurzaam verankeren in je organisatie? Door samen een customer experience strategie op te zetten die je businessdoelstellingen ondersteunt en daarbij de merk- of klantenbelofte echt tot leven brengt. 

Bij Wombat gaan we hierbij stapsgewijs te werk, volgens beproefde CX-methodologie, die uit welbepaalde cycli bestaat. 

Zo rollen we een plan uit om de klantenervaring te verbeteren op die momenten die ertoe doen, gedragen door alle medewerkers die actief betrokken worden bij (het uitdenken en implementeren van) die processen en procedures die echt een verschil maken...
 

Hoe kunnen we je helpen?

Een betere klanten-ervaring realiseren
Employee Engagement & Cultuur

Hoe omgaan met cynisme en weerstand tegen verandering in uw organisatie?

We schreven er bij Wombat een boekje over...
Inclusief handig stappenplan voor change-management in een potentieel cynische omgeving.

Hoe omgaan met cynisme en weerstand tegen verandering in uw organisatie?

We schreven er bij Wombat een boekje over...
Inclusief handig stappenplan voor change-management in een potentieel cynische omgeving.

We horen het dezer dagen zowat overal: werknemers én managers zijn mentaal moe. Door de vele veranderingen, door de digitalisering, door de verhoogde werkdruk...

In dit boekje noemen we het cynisme, maar u kent het ook onder namen als ongeloof, gebrek aan vertrouwen, apathie, afhaken of berusting. Of nog, populair gezegd, mensen die zeggen dat ze gewoon "de bull***t niet meer slikken".

Waar de oorsprong van dit steeds wijder verspreide cynisme-virus ook ligt,  één van de belangrijkste uitdagingen van leiderschapsteams is net om medewerkers (terug) aan boord te krijgen of te houden. Om hen terug blij te maken in hun job zodat ze weer energie halen uit hun werk. Om hen het geloof (terug) te geven dat zij mee de hele organisatie vorm kunnen geven en ten positieve kunnen veranderen. 

Toch merken we dat leidinggevenden vaak niet weten waar begonnen, of hoe hiermee om te gaan… Daarom zijn we diep in de beschikbare literatuur én casestudies gedoken om het fenomeen beter te begrijpen en erachter te komen wat oorzaken en wat mogelijke aanpakken zijn. Gedetailleerd maar ook concreet.

Cynisme cover

Dit boekje start vanuit de simpele observatie dat mensen intrinsiek niet cynisch zijn, maar dat het de omstandigheden zijn die hen cynisch maken. En dat we, als we erin slagen om juist hen ook actief te betrekken in een gezamenlijke aanpak op maat, zij meer dan wie anders de sleutel tot een succesvolle ommekeer vormen…

En omdat veranderingen in organisaties vaak (in welke vorm dan ook) de bron zijn van heel wat cynisme bij werknemers én managers, hebben we hiervoor ook een gedetailleerd twaalfstappenplan uitgetekend. Om stap voor stap weer grip op de zaken te krijgen.

Kijk, we beloven u geen walk in the park. Omgaan met cynisme in uw organisatie zal behoorlijk wat energie, geduld en aandacht vergen van u als manager. En van de hele organisatie. Maar er niet mee omgaan, breekt u in the long run zeker zuurder op…

Je kan het boekje gratis aanvragen via het contactformulier hieronder.

En nu actie…

Je kan ons via het contactformulier of persoonlijk via mail of telefoon contacteren. Heb je geen persoonlijk voorkeur, maar wil je toch graag even bellen, contacteer dan Fabrice Dekerf op dit nummer: +32 476 325 703

We maken dan snel een afspraak in één van Wombat meeting rooms of via zoom of teams. Of we komen met veel plezier meteen bij jou(w kantoor) langs.

Contacteer ons