Every Molecule Counts

Tessenderlo Group is intussen een zeer diverse Belgische maar wereldwijd actieve industriële beursgenoteerde groep met tientallen bedrijven en B2C-merken in een vijftal grote divisies. Recent werd ook Picanol (Group) ondergebracht onder deze industriële holding.

Wombat tekende mee de globale merkarchitectuur van de groep uit en is actief betrokken bij het (her)positioneren van vele van deze B2B subdivisies, zoals PB Leiner, Akiolis, Kuhlmann, Crop Vitality, DYKA, PsiControl en vele anderen. 

We ontwikkelden voor elk dan deze subdivisies ook een centrale storyline, die zowel bestaande als toekomstige medewerkers een kader geeft m.b.t. de ambities en rol van de organisatie, maar die ook richting geeft aan de huidige en toekomstige proposities (producten én diensten) voor klanten op elk van hun specifieke markten.

  • Zo her-taalden we de centrale propositie van DYKA, traditioneel aanzien als producent van plastieken buizen en leidingen, naar "We are Nature's Network". We herdefinieerden DYKA - zowel naar medewerkers als naar klanten - als een actieve speler in de duurzame bescherming van twee van onze belangrijkste natuurlijke resources: water en gezonde lucht. De focus op slimme oplossingen in waterbeheer, irrigatie of luchtverversing is meer dan ooit een toekomstgerichte positionering én een bron van trots voor de medewerkers. 

    Zie ook https://www.dyka.com/en/were-natures-network.
     
  • Voor Psicontrol, de divisie binnen Picanol Group die historisch ontstaan is uit de specifieke ontwikkeling van de stuurcabines van de Picanol weefmachines, ontwikkelden we in dialoog met het team een positionering die hen neerzet als autonome ontwikkelaar én producent van technologische oplossingen voor sturing van complexe processen. 

    Onder de noemer "Are you ready for the next wave" challengen ze zo klanten met diverse mechanische toepassingen in allerlei markten (Gröhe, Atlas Copco, Douwe Egberts,...) om slimme technologieën te integreren in hun producten en zo een unieke meerwaarde, zeg maar voorsprong, op hun markt te realiseren. De positionering "For high-tech breakthroughs" zorgt trouwens meteen ook voor een andere manier van kijken bij de eigen teams wanneer het aankomt op het ontwikkelen van dummies en proposities naar klanten en/of markten.

    Zie ook https://www.psicontrol.com/nl

Tessenderlo Groep