Consultants
but not as you know them.

Wij kunnen er niet omheen. Wij zijn consultants. Wij ondersteunen én challengen managementteams wanneer ze voor strategische, organisationele of marktgerichte uitdagingen staan. 

Onze focus ligt altijd op de inhoud en de business, maar de manier waarop we ermee omgaan is vaak onconventioneel. We proberen te verrassen. Met een frisse kijk of een enigszins oncomfortabel inzicht. Maar altijd met creativiteit én de nodige humor.

Consultants dus. Met elk onze specifieke expertise en specialiteiten, gecombineerd in een natuurlijk én complementair rollenspel. Met altijd oog voor the bigger picture

Teamspelers ook. En niet alleen onder elkaar, maar ook samen met onze klanten. We zijn écht betrokken bij de uitdagingen waar onze klanten voor staan. Waardoor we gedurende een periode ook écht deel van het team zijn, en actief meewerken om de gewenste verandering of impact te realiseren.

We kunnen verrassend snel schakelen, maar werken fundamenteel op de lange termijn. Naar duurzame én gedragen veranderingen, waar organisaties en merken weer geruime tijd mee voort kunnen. Zodat het interne team van de klanten er weer autonoom mee aan de slag kan, en wij niet langer nodig zijn... Want pas dan zijn we echt succesvol geweest.

Maak kennis met 
het team

Piet

Piet Wulleman

Piet Wulleman is een bedrijfspsycholoog met meer dan 25 jaar ervaring als communicatiestrateeg bij reclamebureaus als Saatchi & Saatchi en Duval Guillaume, en voor grote merken in de fastmoving en retail sector. Campagnes waaraan hij meewerkte werden bekroond met 10 Effies en 13 Cannes Lions. 

Sinds 2016 gaat hij met Wombat voorbij de reclame-façade en dieper in de organisatie, om de essentie van een merk bloot te leggen, met respect voor draagvlak binnen de organisatie, maar ook steeds met oog op de relevantie voor de buitenwereld. Op die manier helpt hij merken zich te positioneren op het snijpunt van interne cultuur en motivatie, en externe merkdifferentiatie en marktsucces. 

In 2013 publiceerde hij “De Verlichte Merkdespoot”, een boek waarin hij argumenteert dat sterke merken niet de markt achternalopen, maar vertrekken vanuit hun eigen DNA en sterktes. Samen met Fabrice Dekerf schreef hij bij Wombat "De post-corona leider" en het "Cynisme, een boekje over change-management, en hoe je hierin cynici kan meenemen".

Vera

Vera Cooremans

Vera Cooremans heeft reeds meer dan 30 jaar ervaring in het helpen van bedrijven een antwoord te vinden op strategische en operationele vragen. Vera heeft ervaring in verschillende sectoren, zowel BtB als BtC. Ze is gestart in een consultingbureau voor strategische marketing. Na 2,5 jaar werd ze gepassioneerd door marktonderzoek-in de eerste plaats naar het gedrag, de noden en de motieven van mensen. 

Ze heeft 20 jaar bij Kantar gewerkt. Tussenin heeft ze bijna tien jaar Cegedim Strategic Data geleid, waar ze met behulp van real patient data een antwoord kon bieden op marketing en market access vragen van de pharmaceutische sector.

De laatste jaren lag de nadruk vooral op het helpen van BtoB(toC) bedrijven meer customer-centric te worden. Customer Experience werd een tweede passie. Vera heeft tal van opleidingen gevolgd en het CCXP (Certified Customer Experience Professional) examen van het internationale CXPA afgelegd.

Er is één belangrijke rode draad in de carrière van Vera – een passie voor mensen of het nu klanten, werknemers of andere stakeholders van een bedrijf zijn. Alle verandering start bij het begrijpen en waarderen, niet alleen van de klanten, maar zeker ook van de werknemers, want zij vormen de kern van elk bedrijf.

Vera is ervan overtuigd dat een Customer Experience traject maar succesvol kan zijn als ze ook rekening houdt met wie een bedrijf en haar medewerkers zijn, waar het bedrijf naartoe wil en niet alleen kijkt naar de noden en de wensen van de klanten. Met Wombat gaat Vera op een meer holistische wijze naar customer experience kijken, zodat een bestuiving kan gebeuren tussen de klantenervaring en het werknemersengagement enerzijds en tussen klantenervaringen en strategische doelstellingen anderzijds;

Haar ervaring in marktonderzoek helpt daarbij ook de juiste inzichten te verzamelen, zowel intern in een bedrijf als extern.

Fabrice Dekerf

Fabrice Dekerf

Fabrice Dekerf is bedrijfspyscholoog met meer dan 25 jaar ervaring in het leiden van mediabedrijven, creatieve organisaties en marketingteams. Als commercieel directeur van diverse kranten- en mediabedrijven, zorgde hij voor een afstemming van het inhoudelijke aanbod op de noden en wensen van veranderende lezers, waarbij lezersonderzoek enerzijds en digitalisering door service speerpunten waren.

Hij stond mee aan de wieg van De Morgen Magazine, Nina (bij Het Laatste Nieuws) & Sabato (bij De Tijd) en bouwde de reclameregie van De Persgroep uit, waardoor hij ook een goed zicht heeft op nationale en internationale (luxe)-merken en hun achterliggende structuren, retailkanalen e.d.m. Daarnaast was de digitalisering van media- en dienstenbedrijven en ontwikkeling van crossmediale strategie de voorbije jaren ook één van zijn belangrijkste actieterreinen.

Met Wombat gaat hij voor bedrijven en organisaties op zoek naar de zin van hun werking, hun DNA en probeert dat zowel in intern als extern te vertalen in heldere en motiverende zingeving en processen die ervoor zorgen dat iedereen, medewerker én klant, weet waar de organisatie voor staat én voor gaat. Samen met Piet Wulleman schreef hij bij Wombat "De post-corona leider" en het "Cynisme, een boekje over change-management, en hoe je hierin cynici kan meenemen".

Een beetje geschiedenis..

Wombat is in 2014 opgericht door Fabrice en Piet, beide organisatiepsychologen van opleiding. 

Dat was trouwens op expliciete vraag van Picanol, klant-van-het-eerste-uur waarmee Piet en Fabrice eerder een vertrouwensband hadden opgebouwd, en waarmee ze West-Vlaamse waarden delen als hard werken, een no-nonsense attitude, en een zeker koopmanschap...

Fabrice en Piet brachten uit hun vorige jobs in reclame en management waardevolle ervaringen mee, zoals het managen van mensen en het bouwen van teams, het denken in termen van bedrijfsprocessen, het belang van mensen motiveren met een visie, of een onverwoestbaar geloof in creativiteit en de kracht van goed gekozen woorden.

Maar er was vooral het verlangen om meer impact te hebben op bedrijven, merken en organisaties dan ze hadden in hun vorige rollen. Ze brengen immers een zeer specifiek perspectief met zich mee om naar organisaties, management teams en medewerkers te kijken. Een open en betrokken buitenstaanders blik, die er niet voor terugdeinst om de echte problematieken en uitdagingen te benoemen en ze dan ook samen ten gronde aan te pakken

Met de komst van Vera, die expliciet de blik en de stem van de klant mee aan tafel brengt, verbreden ze dat perspectief. Vera brengt meer dan 25 jaar ervaring in klantenonderzoek, luisteren naar feedback én kijken naar het gedrag van klanten in B2B en B2C met zich mee. Zodat we echt stapsgewijs de klanten-ervaring (customer experience) maar ook medewerkersbetrokkenheid (employee engagement) kunnen meten én bijsturen.

Want beide hebben natuurlijk een grote impact op elkaar... daarom dat Wombat meer dan ooit op beide aspecten werkt. Soms tegelijk, in parallel, soms als deel van een proces dat start vanuit één van beide perspectieven. Maar ze komen elkaar onherroepelijk ergens in het proces tegen.

En nu actie…

Je kan ons via het contactformulier of persoonlijk via mail of telefoon contacteren. Heb je geen persoonlijk voorkeur, maar wil je toch graag even bellen, contacteer dan Fabrice Dekerf op dit nummer: +32 476 325 703

We maken dan snel een afspraak in één van Wombat meeting rooms of via zoom of teams. Of we komen met veel plezier meteen bij jou(w kantoor) langs.

Contacteer ons