Klanten

Over onze klanten.

Hieronder stellen we (een selectie van) onze klanten kort voor. Hieruit (en uit de logo’s hiernaast van klanten waar we - uit discretie- niet verder kunnen op ingaan) kan u afleiden dat onze klanten zich grosso modo bevinden in een aantal grote segmenten. 

  • Er zijn de grote en kleinere industriële spelers uit de maakindustrie (Picanol, Tessenderlo, Boss paints, PSA terminals, SIDEM, Niras …). 
  • Er zijn de institutionele organisaties (provincie Antwerpen, Europees Parlement, stad Brugge, Wit-Gele Kruis Oost-Vlaanderen, Vivel, CAW, …). 
  • En tenslotte ook een groep van media-merken (De Tijd/L’Echo, Bruzz, VRT, Jobat, enz) en service-bedrijven (Axa, Larcier-Intersentia, BNP Paribas-Fortis, Kidslife...)

Hoewel dit organisch zo gegroeid is en geen deel uitmaakt van een groot masterplan, reflecteert het ongetwijfeld wel onze affiniteiten: wij zijn vaak bezig in een B2B-omgeving, met aandacht voor menselijke processen en betrokkenheid binnen en buiten de organisatie

Want onze groeiende focus op klantenbeleving komt vanuit de simpele vaststelling dat elk bedrijf of elke organisatie in digitale en veranderende tijden meer dan ooit nood heeft aan een doordachte en uitgewerkte aanpak gestoeld op inzichten uit klantengedrag en -verwachtingen. Pas dan kunnen we immers met de interne teams echt inspelen op die verwachtingen en onze eigen mensen ook inzetten als ambassadeurs van ons bedrijf. Een capaciteit die trouwens ook steeds meer van belang wordt in tijden waar het vinden van de juiste medewerkers een grote uitdaging is.

Onderstaande voorbeelden van klanten verhinderen niet dat we niet zouden openstaan voor interessante projecten uit compleet andere sectoren: wij vinden elke sector, hoe complexer hoe liever, interessant, hebben een grote capaciteit om ons snel in te leven in een sector of markt én brengen net de buitenstaandersblik en de ervaringen uit andere sectoren mee, die altijd verhelderend kunnen zijn in een andere sector.

Wilma (Matexi) & Vanhaerents

Van Militair Hospitaal naar 't Groen Kwartier

Met Wombat (en vörm) verhuisden we begin oktober naar nieuwe kantoren in een oude schrijnwerkerij in het hartje van Oud-Berchem, in de Boomgaardstraat. Op zich een voor ons gekende buurt, want de voorbij 10 jaar hadden we een kantoor in de De Lescluzestraat 71, aan de overkant van de Grotesteenweg.

Maar het is ook een beetje thuiskomen, want op een paar honderd meter van onze nieuwe kantoren, ligt ‘t Groen Kwartier. Intussen anno 2024 een gekend begrip in Antwerpen en ver erbuiten, al was het maar omwille van het restaurant The Jane met chef Nick Bril. Wat weinigen weten is dat Wombat, of toch een deel van ons team, mee aan de grondslag ligt van ‘t Groen Kwartier, meer nog: we hebben de naam uitgevonden, met ons toenmalige communicatiebureau Germaine. 

Lees meer
Groen Kwartier

VVP (Vereniging Vlaamse Provincies)

Een onmisbaar stukje in de Vlaamse bestuurlijke schuifpuzzel

De Vlaamse Provincies. 

Zowel burgers als politici in Vlaanderen hebben het gevoel dat het steeds moeilijker wordt om belangrijke beslissingen te nemen of dingen in beweging te krijgen. Dat komt omdat we met lastige problemen kampen, zoals mobiliteit, milieu of klimaat, maar vooral ook omdat er altijd zoveel verschillende administraties, besturen, raden en comités moeten worden geraadpleegd dat de bewegingsvrijheid voor beleidsmakers wel heel hard wordt ingeperkt.

Sommigen zien de provincies als een deel van dat probleem.
Maar wat als ze nu eens (een deel van) de oplossing waren?
Wat als net zij nu eens wél dingen in beweging konden zetten?

Wombat helpt de Vlaamse provincies om op te komen voor hun zaak, en scherp hun meerwaarde te verwoorden. Vanuit het uitgangspunt dat ze vaak achter de schermen actief zijn, vooral ter ondersteuning van lokale besturen, en net daardoor niet altijd zichtbaar zijn voor burgers en/of Vlaamse politici.

Lees meer
Schuifpuzzel

Picanol

Let's grow together

Picanol. Onze eerste en stichtende klant. Niet alleen werken we er al twintig jaar voor, als je vorige professionele levens meetelt, Picanol is ook de iniatiefnemer achter het bestaan van Wombat. En ook dé klant bij uitstek waar we nog optreden als wereldwijde communicatiepartner en -strategen naar klanten.

Elke straffe technologische vernieuwing die de Picanol-ingenieurs bedenken, vertalen wij samen met hen in emotionele mensentaal en concrete begrijpelijke (B2B) consumer benefits, en dit voor de gehele wereld. De centrale lijn "Let's grow together" waarrond we dit verhaal de laatste 12 jaar bouwden, is trouwens niet enkel exemplarisch voor de relatie die Picanol met elk van zijn klanten én partners wil hebben, het is ook exemplarisch voor onze langetermijnrelatie met Picanol (en bij uitbreiding voor de soort relatie die wij met al onze klanten nastreven): in goede en betere tijden weten wat je aan elkaar hebt en hoe je de juiste toegevoegde waarde kan leveren. 

Lees meer
Be Confident Picanol

Moore Belgium

De "noble purpose" van Moore Belgium.

Moore Belgium groeide de voorbije jaren uit tot de grootste onafhankelijke accounting & consulting dienstverlener in België. Onder impuls van ceo Peter Verschelden en met de participatie van Waterland steeg de omzet naar 173 miljoen in 2023. Samen met de omzet steeg ook het aantal medewerkers naar meer dan 1.500 in 42 lokale kantoren verspreid over het land, waardoor ze steeds dicht bij hun klanten kunnen opereren om voor hen een echte compagnon de route te zijn.

Met die groei werd het meer dan ooit belangrijk om zowel bestaande als nieuwe en toekomstige medewerkers, maar ook nieuwe partners én klanten het verhaal van Moore te vertellen. En vooral: hen ook mee te nemen in de “Noble Purpose” van de organisatie. Samen met het team van Moore zetten we met Wombat een traject op om partners en medewerkers te laten nadenken over "wat ons en onze medewerkers drijft, over waarom we als individuen en als organisatie de dingen doen die we doen, los van de concrete inhoud van accountancy, audit of andere dienstverlening".

Het resultaat werd een helder verhaal in drie dimensies, opgebouwd rond de lijn "gezonde keuze voor (over)morgen".

Lees meer
Moore Noble Purpose boekje

Tessenderlo Group

Every Molecule Counts

Tessenderlo Group is intussen een zeer diverse Belgische maar wereldwijd actieve industriële beursgenoteerde groep met tientallen bedrijven en B2C-merken in een vijftal grote divisies. Recent werd ook Picanol (Group) ondergebracht onder deze industriële holding.

Wombat tekende mee de globale merkarchitectuur van de groep uit en is actief betrokken bij het (her)positioneren van vele van deze B2B subdivisies, zoals PB Leiner, Akiolis, Kuhlmann, Crop Vitality, DYKA, PsiControl en vele anderen. 

Lees meer
Tessenderlo Groep

En nu actie…

Je kan ons via het contactformulier of persoonlijk via mail of telefoon contacteren. Heb je geen persoonlijk voorkeur, maar wil je toch graag even bellen, contacteer dan Fabrice Dekerf op dit nummer: +32 476 325 703

We maken dan snel een afspraak in één van Wombat meeting rooms of via zoom of teams. Of we komen met veel plezier meteen bij jou(w kantoor) langs.

Contacteer ons