Wombat Clients Overview 2025

Over onze klanten.

Hieronder stellen we (een selectie van) onze klanten kort voor. Hieruit (en uit de logo’s hiernaast van klanten waar we - uit discretie- niet verder kunnen op ingaan) kan u afleiden dat onze klanten zich grosso modo bevinden in een aantal grote segmenten. 

  • Er zijn de grote en kleinere industriële spelers uit de maakindustrie (Picanol, Tessenderlo, Boss paints, DEME, PSA terminals, SIDEM, Niras …). 
  • Er zijn de institutionele organisaties (provincie Antwerpen, Europees Parlement, stad Brugge, Wit-Gele Kruis Oost-Vlaanderen, Vivel, De Lijn, CAW, …). 
  • En tenslotte ook een groep van media-merken (De Tijd/L’Echo, Bruzz, VRT, Jobat, enz) en service-bedrijven (Moore Belgium, Axa, Larcier-Intersentia, BNP Paribas-Fortis, Kidslife...)

Hoewel dit organisch zo gegroeid is en geen deel uitmaakt van een groot masterplan, reflecteert het ongetwijfeld wel onze affiniteiten: wij zijn vaak bezig in een B2B-omgeving, met aandacht voor menselijke processen en betrokkenheid binnen en buiten de organisatie

Want onze groeiende focus op klantenbeleving komt vanuit de simpele vaststelling dat elk bedrijf of elke organisatie in digitale en veranderende tijden meer dan ooit nood heeft aan een doordachte en uitgewerkte aanpak gestoeld op inzichten uit klantengedrag en -verwachtingen. Pas dan kunnen we immers met de interne teams echt inspelen op die verwachtingen en onze eigen mensen ook inzetten als ambassadeurs van ons bedrijf. Een capaciteit die trouwens ook steeds meer van belang wordt in tijden waar het vinden van de juiste medewerkers een grote uitdaging is.

Onderstaande voorbeelden van klanten verhinderen niet dat we niet zouden openstaan voor interessante projecten uit compleet andere sectoren: wij vinden elke sector, hoe complexer hoe liever, interessant, hebben een grote capaciteit om ons snel in te leven in een sector of markt én brengen net de buitenstaandersblik en de ervaringen uit andere sectoren mee, die altijd verhelderend kunnen zijn in een andere sector.

Moore Belgium

Hét inzicht voor Moore: "wij zijn ondernemers, net als u."

Hét inzicht voor Moore:
"wij zijn ondernemers, net als u."

Moore Belgium groeide de voorbije jaren uit tot de grootste onafhankelijke accounting & consulting dienstverlener in België.

Die groei ging ook gepaard met een steeds bredere pakket van diensten voor hun klanten. De uitdaging die ze bij Wombat legden, was om dat aanbod niet langer te definiëren in termen van wat Moore doet, maar waar hun klanten nood aan hebben.

Lees meer
Moore Entrepreneurs

De Tijd & L’Echo

Het weekend is voor inspiratie

Op 17 mei werd de compleet vernieuwde weekendkrant van De Tijd & L’Echo gelanceerd. Altijd spannend wanneer een zeer geliefd product veranderingen doorvoert. 

In nauwe samenwerking met de redactie en marketing van Mediafin organiseerden we de voorbije maanden een doorgedreven bevraging van fervente Tijd-lezers over hun leesgedrag en -gewoontes tijdens het weekend. We verzamelden nuttige eerste indrukken over de vernieuwde dummy-kranten via ons interactief platform

Lees meer
Tijd Weekend

Orbid

Onze job: zorgen dat jij de jouwe kan doen

Orbid, IT- en HR-servicesbedrijf én onderdeel van de Ricoh Group, bundelde dit voorjaar de krachten met zijn collega’s van Upfront, ook deel van Ricoh. Met Wombat ontwikkelden we een storyline die de gezamenlijke propositie van het fusiebedrijf Orbid kon inschrijven in het grotere verhaal van Ricoh.

Lees meer
Orbid

De Lijn

Beter verbonden met De Lijn

De Lijn heeft het de voorbije jaren niet makkelijk gehad. Onder de noemer “Beweeg mee naar minder CO2” mee de drijvende kracht van duurzame mobiliteit in Vlaanderen zijn, waarbij de broodnodige investeringen niet altijd volg(d)en. En tegelijk ook nog een nieuw routeplan uitrollen, dat focust op meer bereikbaarheid voor de drukste assen. 

Bijna onvermijdelijk dat dit op negatieve pers en publieke reacties uitdraaide… In dat licht een narratief bedenken dat zowel de interne medewerkers (opnieuw) motiveert én toch de belofte naar de reiziger warm houdt, was de vraag die vorig jaar op ons bord belandde. 

Lees meer
Beter Verbinden De Lijn

Time for action

Je kan ons via het contactformulier of persoonlijk via mail of telefoon contacteren. Heb je geen persoonlijke voorkeur, maar wil je toch graag even bellen, contacteer dan Fabrice Dekerf op dit nummer: +32 476 325 703

We maken dan snel een afspraak in één van onze Wombat meeting rooms of via zoom of teams. Of we komen met veel plezier meteen bij jou(w kantoor) langs.

Contacteer ons